2015. május 29., péntek

Kiss József: Időm lejárt


Időm lejárt, hanyatlik napom,
Ifjú titánok, üssetek agyon!

Voltam nagy úr. Hírem szétfutott:
Birokra menni ma már nem tudok.

Babérerdőkön vitt utam keresztül,
Léptim nyomán most őszi haraszt rezdül.

Voltam király...Sidók királya,
Még mindig nagyon göröngyös e pálya.

Golgota hajdan...ma várja guillotin.
Rendben van! Rajta! én hős fiaim!

De egyet mondok, ifiu titánok.
Holtom után én csak haza találok.

És megnövök...mint ama szentről mondják,
S enyém lesz újra hatalom és ország.

És hurkot kötök és szétverek
Én elcsigázott, fáradt, vén gyerek.

Levedlik rólam folt, kiépül csorba,
Glóriásokkal ülök majd egy sorba.

Arany-karszékben, lábam alatt zsámoly,
Körém udvart sző az idő, a távol.

Mert szélesek és nagyok a világok -

Hol lesztek akkor, fiatal titánok?...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szeretettel köszöntök
Minden kedves böngészőt!





"Legjobb lenne hallgatni,
nem mozdulni,megállni,
nem érezni és nem látni?,
de akkor elfelejtenék embernek lenni!"
jazsoli5