2015. március 29., vasárnap

Jaroslav Seifert: Ének a kenyér illatáról



Ó, mennyit leskelődtem én
az ablaknál a mélybe le,
hogy gyúr-dagaszt a péklegény,
hogy száll a liszt, mint hópihe.

A kemencéből estetájt
áradt a zsongító meleg –
a szívem egyre-egyre fájt
azért, hogy én is pék legyek.

Fehér kötényre vágytam én,
vonzott a sok-sok kis kosár –
a tészta, mely a tűz ölén
kenyérre válni mélybe szállt.

Ó, hol van az a kisfiú?
Még annak lenni volna jó!
S a tél, a kenyérillatú?
Befútta sok-sok évi hó.

A hű kemence öle hí,
álmodni vár a langymeleg –
hogy mint egy angyal szárnyai
a szagok dédelgessenek.

…Köménymag kis félholdja volt
csupán, mi ínyemen tapadt –
s most tőle fölszakadt a múlt:
sok bűvös, régi pillanat…


/Ford.: Végh György/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szeretettel köszöntök
Minden kedves böngészőt!





"Legjobb lenne hallgatni,
nem mozdulni,megállni,
nem érezni és nem látni?,
de akkor elfelejtenék embernek lenni!"
jazsoli5