2010. február 23., kedd

Victor Hugo: Örömmel ülök én

Örömmel ülök én, míg álom ül a földön,
a csillagbolt alatt, mely dómként tündököl fönn,
s fülelem, hogy az ég hullat-e holmi neszt:
hiába csap felém az óra szárnya, mélyen
s némán tűnődöm ott az örök ünnepélyen,
amit sugárosan a földnek ád az est.

S míg alszik a világ, már-már azt hiszem olykor,
hogy én gyúlok ki csak e tűz csillag-napoktól,
hogy én értem csupán: fényük mire való:
s én vagyok - hallgatag, veszendő, kósza pára -
e pompázó nagy éj titokzatos királya,
s nekem szól e csodás illumináció.

/Ford.: Nemes Nagy Ágnes/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szeretettel köszöntök
Minden kedves böngészőt!





"Legjobb lenne hallgatni,
nem mozdulni,megállni,
nem érezni és nem látni?,
de akkor elfelejtenék embernek lenni!"
jazsoli5